Racer: Ullerødløbet 1/5

Forum udelukkende omhandlende ture på landevejen. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Post Reply
User avatar
Ask 'Bask' Hybel
Nu med støttefod
Posts: 822
Joined: 08 Nov 2004, 16:53
Location: Nørrebro - Kbh
Contact:

Racer: Ullerødløbet 1/5

Post by Ask 'Bask' Hybel »

Sidste nyt fra Reuters; Dr. Phil. gennemførte de 115 km. på lige under 3 timer (ca. 39 kmt) !

Vi glæder os til at høre mere fra løbet...

Image
User avatar
Dr.phil.
Ny på Hustleren
Posts: 47
Joined: 27 Dec 2004, 22:18
Location: Østerbro

Post by Dr.phil. »

Ullerødløbet var min debut på landevej. Jeg havde håbet på solskin og varme, men løbet blev kørt i småregn, på våde og glatte veje. Det forårsagede en del styrt. Jeg har lige afleveret Johny Cash-drengen Thomas på Bisbebjergs skadestue og sat hans havererede cykel ned i min kælder. Thomas blev udsat for et grimt styrt efter 90 km. Lad os håbe, at han ikke har taget alvorlig skade af styrtet. Det var ærgeligt, fordi han lå helt fremme, da uheldet var ude. Jeg var heldigere. De første 50-55 km sad jeg med fremme, men så knækkede førerfeltet, og på trods af ihærdige forsøg, havde jeg ikke kræfter til at komme op igen. Men vi fik dannet en gruppe på omkring 10 mand, som fik et godt samarbejde igang, og kom i mål i 2 timer 59 min og nogle sekunder. Det må sides at være et tilfredsstillende resultat min høje alder taget i betragtning. Alt i alt en god dag på de nordsjællandske landeveje, selvom jeg savnede hustlere.
User avatar
Dr.phil.
Ny på Hustleren
Posts: 47
Joined: 27 Dec 2004, 22:18
Location: Østerbro

Post by Dr.phil. »

P.S. Billedet, Ask har været så venlig at offentligøre, viser mig i komplet uldcykeltøj. Det var tider. Uldtøjet var rigtig dejligt varmt og solidt, men havde tendens til at kradse. Den flotte røde uldtrøje døde efter mange års brug, da der gik møl i den.
User avatar
Ask 'Bask' Hybel
Nu med støttefod
Posts: 822
Joined: 08 Nov 2004, 16:53
Location: Nørrebro - Kbh
Contact:

Post by Ask 'Bask' Hybel »

Der er resultater fra løbet her !

Læg mærke til at Dr. Phil. kun var 8:42 fra vinderen, og 7:21 fra selveste Brian Holm ! Jeg er sgu stolt af dig papa :D
Jakob 'J-Lo' Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 9937
Joined: 22 Nov 2003, 23:34

Post by Jakob 'J-Lo' Lohmann »

Det er fandme flot, gad sku godt at have været med i dag:( Det er jo et dejligt løb....

Super kørt Phil :!:
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Til Lykke.

Godt gået.

Var selv til bryllup lørdag så en deltaagelse var desværre udelukket. Jeg forstå ikke hvordan du kan ha' en ¨å flotte tid og samtidig hjælpe en af konkurrenterne :D

Jeg håbe at Thomas fra Johnny Cash slap heldig fra styrtet :?:
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10093
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Post by Morten Hartvigsen »

Flot kørt, 39kmt er da et ret pænt snit.
Uha cykeltøj i uld, ja det må kradse.
User avatar
Dr.phil.
Ny på Hustleren
Posts: 47
Joined: 27 Dec 2004, 22:18
Location: Østerbro

Post by Dr.phil. »

Jan - forklaring er, at jeg ikke opdagede styrtet ude på ruten. Thomas blev kørt til mål i bil. Det var først, da jeg var kommet i mål og havde klædt om, jeg fandt ud af det. Min indsats bestod blot i, at jeg tog ham med i bilen tilbage til Bisbebjerg hospital. Thomas har heldvigvis ikke brækket noget, men han er godt forslået. Dog ikke mere end, han i går hentede sin cykel sammen med sin kæreste. Jeg var ikke hjemme, men min kone, Annedorte, sagde, at han så noget medtaget ud.
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Tak for forklaring.

Jeg kunne ikke få historien til at hænge sammen omkring cyklen, men Jørgen, fra samme gruppe som du, fortalte mig efterfølgende at cyklen blev taget med af officialvognen.

Men rart at se at når nøden er størst er hjælpen nærmest.

Det var ærgeligt at der var våd asfalt på årets første cykelløb, men godt at høre at Thomas ikke kom slemt til skade..
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
Post Reply