Er der nogen som ved..

Forum udelukkende omhandlende ture på landevejen. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Post Reply
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Er der nogen som ved..

Post by Dan »

hvor man kan køre noget intervaller på racer??

Jeg kører stort set kun 5 gange om året og mangler lidt variation. Helst en rundtur med bakker som kan køres på ca 5 min. Og helst ikke for langt fra kbh.

Senior..Niklas. Der må være nogen som har nogle gode ruter??
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

'Tyren' (Morten H. kan løbets navn) omkring Ganløse - Farum er nok den korteste rute med bakker jeg umiddelbart kan komme på, men den er længere end 5 min! (du kræver med 30 km/t en rute på 2,5km!!)

Ellers kan du jo køre frem og tilbage på den samme rute Farum - Mølleåen - Drive in bio, her får man rigeligt med bakker på en kort distance!

Edit:
Tyren er små 12 km.
se http://www.motion-online.dk/fora/lofive ... 34661.html
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
Viggo
Helt uden hænder!
Posts: 92
Joined: 01 Nov 2006, 15:31

Post by Viggo »

En anden klassiker er rundstrækningen lige Nord for Farums rustborg, det er den rute der kommer forbi Bregenerød kro.
Hvis du kommer indefra byen kører du forbi rustborgen, lige over det store kryds og fortsætter lige ud gennem næste kryds (*). Nu er du på ruten! Fortsæt ud forbi markerne, over motorvejen, drej til højre, følg vejen til du kommer til et T-kryds ved Bregnerød kro. Drej til højre og kort efter til venstre. I næste T-kryds til højre og fortsæt ligeud og du kommer tilbage til krydset(*) ved start.
Fin rute der kan køres uden problemer med biler, lidt flad, men modvind ude i det åbne kan godt mærkes. tager vel 8-10 min at køre alt afhæingt af køretøj, ben og vejr.
/VL
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

Jan Lohmann wrote:'Tyren' (Morten H. kan løbets navn) omkring Ganløse - Farum er nok den korteste rute med bakker jeg umiddelbart kan komme på, men den er længere end 5 min! (du kræver med 30 km/t en rute på 2,5km!!)

Ellers kan du jo køre frem og tilbage på den samme rute Farum - Mølleåen - Drive in bio, her får man rigeligt med bakker på en kort distance!

Edit:
Tyren er små 12 km.
se http://www.motion-online.dk/fora/lofive ... 34661.html
ja det kan godt være at 5 min var lidt ambitiøst. Tyren lyder som en god rute. Jeg prøver den. Tak for tippet.
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

Viggo wrote:En anden klassiker er rundstrækningen lige Nord for Farums rustborg, det er den rute der kommer forbi Bregenerød kro.
Hvis du kommer indefra byen kører du forbi rustborgen, lige over det store kryds og fortsætter lige ud gennem næste kryds (*). Nu er du på ruten! Fortsæt ud forbi markerne, over motorvejen, drej til højre, følg vejen til du kommer til et T-kryds ved Bregnerød kro. Drej til højre og kort efter til venstre. I næste T-kryds til højre og fortsæt ligeud og du kommer tilbage til krydset(*) ved start.
Fin rute der kan køres uden problemer med biler, lidt flad, men modvind ude i det åbne kan godt mærkes. tager vel 8-10 min at køre alt afhæingt af køretøj, ben og vejr.
/VL
Den kender jeg godt. Var ikke klar over det var en klassiker. :thumbsup:
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

Dan der hvorfor bruger du ikke fælleden ude ved natur skolen. , det gør Amager cykelring dagligt , har jeg set.
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

Per Olsson wrote:Dan der hvorfor bruger du ikke fælleden ude ved natur skolen. , det gør Amager cykelring dagligt , har jeg set.
hej per. hvor er det henne helt præcist?
User avatar
Jan Lohmann
3000+ posts = spammer
Posts: 3069
Joined: 23 Nov 2003, 20:59
Location: Farum
Contact:

Post by Jan Lohmann »

Viggo's rute her ingen bakker ;-)

Man kunne jo også køre frem og tilbage mellem Bregnerød Kro og Allerød. Det giver nogle bakker og ingen trafik!

Tyren er er godt alternativ, men længere væk end Per's forslag, men er der bakker på Amager ;-))

Som gammel Amar'kaner kender jeg kun Langbakken på Amager fælled og den er jævnt med jorden i forbindelse med Ørestaden.
Chamois Buttt'r ~ buksecreme u. parabener
User avatar
Per Olsson
Bagfra højre-om!
Posts: 1094
Joined: 07 Aug 2005, 17:39
Location: Dragør.

Post by Per Olsson »

Hey D.

Det er fra kalvebod broen og til natur skolen og retur , jeg køre den et par gange om ugen , dvs. jeg træner styrke på kalvebod broen og derefter tager jeg 5 min intervalg. men jeg vi kan da tage en tur en dag efter Onsdags Dusten :wink: Men jeg tager dem på Hajen ikke raceren.
12 timers løb siger du. tror du vi for nogle til at køre et halvt 24 timers løb. citat: Per O
User avatar
Dan
Downhill konge
Posts: 1867
Joined: 01 Oct 2005, 15:03
Location: Værløse

Post by Dan »

Hej P

Det er kun mens jeg ikke har en mtb, forhåbentlig får vi stellet i den her uge :wink: Jeg kører en tur imorgen op til tyren osv. vi ses onsdag.
Post Reply