ArreSø rundt 12 Aug. 117km

Forum udelukkende omhandlende ture på landevejen. Husk at skrive: tid/sted/dato i overskriften.
Post Reply
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10085
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

ArreSø rundt 12 Aug. 117km

Post by Morten Hartvigsen »

Jeg kører lidt landevejs løb for tiden, og det grå rimeligt ok i motions klassen, med placeringer som 2-5-10-26... stykker.

Næste gang ArreSø Rundt 12 Aug hyggeløb (og måske også SkodaCup her 14 Aug)

Man kan følge lidt med på Strava hvis man gider, der er lidt løbs beretninger ind imellem, normalt på engelsk.

Her lidt fra SkodaCup afd. 5 d. 7 Aug - aftenløb:
Motionsgruppen kører kort rute på 57km = 1 1/2 time, dvs. 3 omg. på en 18km rute, med masterstart, og 'følgebil' uden i front til lige at sikre vejene er frie, hvilket fungerer ret fint og løfter sikkerheden. Folk kørte rimeligt pænt, men der var alligevel et styrt bag mig med 3-.4 rytterer halvejs ude på første omgang (det er sgu bare med at holde sig fri > i front, for at undgå noget rabalder... hvis man kan). Har oplevet at nogle glemmer at dreje, eller drejer den forkerte vej ! Det kan godt få 'selv mig' til at skælde lidt ud, hvis man ikke er vågen i feltet.
Nå, jeg blev 5'er i tæt spurt opgør, kun 2cm efter nr. 4. Prøvede at stikke fra motions gruppen efter 3/4 af første omgang, skulle lige teste... men ingen ville med. 10min senere stak vi så to mand lige efter 1 omgang, og 4 mere kom op, så vi var 6, og så var det bare max. gas i rulle-fører-skifte de næste 10min for at slippe væk. Vi 6 fulgtes så ad resten af løbet i ret fint samarbejde. Lækkert når det fungerer og ingen 'snyder'. Vi holdt samlet et snit på 37,5km/t. Lidt taktisk kørsel de sidste par km. Jeg startede angrebs spurt langt ude (600m?) på vej ned ad en lille bakke (fordi de andre gutter var større end mig, så jeg måtte satse langt uden da jeg ikke forventede at kunne tage dem på de sidste 100m), men fik kort efter heftig krampe, og da det så gik op ad bakke hen imod mål, måtte jeg så bare træde let i stedet og manglede så lige 2cm for at blive nr 4 .. det var rimeligt varm aften, og jeg havde kørt på limit hele løbet igennem... så de sidste 5km havde jeg let/begyndende krampe.
User avatar
Niels G Henningsen
3000+ posts = spammer
Posts: 4088
Joined: 16 Jan 2006, 21:03
Location: 2860 Søborg

Re: ArreSø rundt 12 Aug. 117km

Post by Niels G Henningsen »

Jesper Jørgensen kører også Arresø, han er god at følges med, hvis man vil med de første hjem :-)
mvh Niels Henningsen

Jeg er nødvendigvis ikke blot skide arrogant.......
hører bare ikke specielt godt, selv med høreapparater ....
User avatar
Morten Hartvigsen
3000+ posts = spammer
Posts: 10085
Joined: 28 Nov 2003, 18:47
Location: Værløse

Re: ArreSø rundt 12 Aug. 117km

Post by Morten Hartvigsen »

Niels G Henningsen wrote:Jesper Jørgensen kører også Arresø, han er god at følges med, hvis man vil med de første hjem :-)
Jeps, det har også været min taktik her i 2017 og 2018 :-) jeg lærer lidt for hvert løb, men kører altid efter at holde mig i front, så længe jeg kan. Det har også hjulpet gevaldigt med at holde farten over 2-3-4 timer ved IKKE at køre Rynkeby :-) og så er det bare nemmere at holde formen når det også er godt vejr :-)
Post Reply